Nu rinner det till!

Under senaste tiden har jag haft fullt upp med praktikaliteter medan jag i bakhuvudet grubblat över vilket skrivprojekt jag ska ta itu med och hur det ska lanseras.
 
Jag har varit i Karlstad hos Ola-familjen, hjälpt Tuva-familjen i Solna att flytta, jag har jobbat en hel del som personlig assistent och träffat mina BUC-kompisar där jag tog upp en skrivgrubbla. Jag har påbörjat min julkrönika som är en ettårsblick i backspegeln och jag läser Kristina Svenssons Författarboken med indieinriktning. Jag har varit på anestesibedömning inför den över-dagen-operation jag ska genomgå i övermorgon och jag ska i morgon träffa en ortoped om mina knöliga fötter och jag har varit hos tandläkarn några vändor om en trasig hörntand. Jag har öppnat mitt hem för en strid ström herrar som bekymrar sig över vattenskadan i badrummet. Min kollega Gro och jag har arbetat tillsammans i 2 dagar med Boken om KIM övervakade av guldinramade herrar på Rörstrands Slott och konferens, Filadelfias konferensanläggning i Karberg. De inramade herrarna är äldste och predikanter med Lewi Pethrus i spetsen. Mm, mm.
 
Nu plötsligt, sedan igår, tycks alla bäcker rinna ihop till en forsande älv, för nu rinner idéerna på. 
 
Igår födde jag två konkreta bokidéer, en självterapeutisk och en organisations-vetenskaplig. Rafsade närmast febrig och i all hast ner synopsis och syfte/målgrupp och marknadsföringsidéer. Det innebär också att jag omgående ska jobba om min hemsida till att bli min författarpalttform, förmodligen inom både det organisationsfackliga, det skönlitterära, det personligt terapeutiska och privata, som jag vill ge publicitet (t ex den här bloggen).
 
Jag har helt enkelt massor att göra. Nu rinner det till och det gäller att åka med i forsen nu när fördämningarna släppt. KUL. Och oj, snart är det jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0