IT-tanten 7 Dimman skingras, svalt en hel gris

Ja, alltså, det är som jag misstänkte. Jag åker bergochdalbana mellan känslan av att vara ensam i universum och inte ha en aning om nånting å ena sidan och å andra sidan att det går ju bra det här.
 
Google är ju fantastiskt. Just nu har jag hittat ännu en guldgruva i Youtubefilmer. Först blev jag förfärad över dryga timslånga filmer för nybörjare om Drupals förträfflighet och de var definitivt gjorda av kodare. Madre mia.
 
Men nu har jag hittat en liten goding The Drupal 8 Beginner Class Den ser ut att vara gjord för mig. Dryga 60 lektioner på vardera 2-10 minuter, där varje lektion har ett avgränsat innehåll. Man ser hela tiden på skärmen vad man ska göra och varför.
 
Jag har skummat igenom det hela och ja, jag känner igen grundstrukturen från förr, fast nu är den mycket mer omfattande och hej och hå, nu känns det som om jag svalt en hel gris. Jag är överfull, mätt och herregud, huvudet spränger och jag undrar: 
- Hur ska jag klara detta?
 
Ja må stycka upp och äta henom bit för bit. Eller hur? Visst är det så man gör när man har ett stort nånting framför sig? Ett steg i taget, lungt och fint.
 
Fortfarande förnimmer jag att upplägget är gjort av kodare. Man tar beståndsdelarna och funktioinerna först och fixar samband och utseende på slutet. Det går stick i stäv med hur jag tänker. Jag tänker huvudsakligt symligt innehåll och deras samband först och beståndsdelarna sedan. Eller så kunde man göra vilket som, jag är lite osäker, faktiskt. Men det ska nog gå att ta sig an det på det sätt som står mig till buds.
 
Men hur vet jag hur det ser ut och hur reviderar jag innehållet som syns i mobil och padda? Det fanns ingen sån lektion, faktiskt. Det kanske löser sig. Bara jag slipper revidera på 3-4 ställen avseende samma sak.
 
Nu börjar jag trots allt bli sugen att få tillgång till den där träningsplatsen. Jag är färdig med torrsimmet inom kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0