IT-tanten 6 Dimman lägger sig

Jag lägger ut länkar till mina bloggar på Facebook och se, jag får både uppmuntran och, ännu bättre, tips. Av Cissi, sonahustrun, fick jag tips om Facebookgrupper med Drupal som intressefält. Nu är jag med i 2 stycken, Drupal och Drupal Support. Därmed har mitt nätverkande blivit internationellt.
 
Så sitter jag åter och decemberkurar, läser och läser med en tilltagande känsla av att gå in i dimman. Hittar sidor som beskriver historiken i övergången från det statiska till det mobila, en historiebeskrivning som berör de senaste 5 åren. Känner hur nutidshistorien falaxar om öronen. Vi skriver avgörande historia och kommunikationsparadigment pågår NU. Och jag är så PÅ.
 
Jag hittar sidor som argumenterar för omställningen att utgå från det mobila först och statiska sen. Och att Drupal 8 känner av vilken typ av apparat som läser. Men jag hittar inte hur jag gör.
 
Om man nu ska utgå från det mobila borde jag kunna göra en hemsida via en Drupalapp i mobilen. Nån sån finns inte vad jag kan se. Affärsidé? Så här sitter jag och decembermyser alltmedan kunskapsdimman lägger sig. Är det inte glöggdags för såna som mig? Och ett tänt stearinljus borde lätta upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0