IT-tanten 5 Mobilegeddon

Mobilegeddon är en travesti på Harmageddon, som är en plats för slagfältet mellan det onda och det goda (se Bibeln Uppenbarelseboken 16:16) och som fått betydelsen Jordens undergång. Det är brösttoner för det faktum att människors surfvanor håller att bli alltmer mobila, alltså vi surfar alltmer från mobil och padda. Behovet att göra hemsidorna anpassade för denna verklighet ökar. Och vi som existerar på nätet med våra hemsidor har anledning att ta hänsyn till dessa brukarvanor, om vi vill vara up-to-date-sökbara.

Här är en artikel i ämnet som jag låtit googletranslate översätta åt mig.
 
Vad är Mobilegeddon?
Den 21 april 2015 rullade Google ut en mobil vänlig algoritm. Det har gett ett stort uppsving för de mobila vänliga webbplatser. Tvärtom har det drivit ner rankningen av webbplatser som saknar med lyhörda mobila funktioner. Denna nya uppdateringen är så betydande att det drastiskt påverkat ledande webbplatser rangordning över Google.

Är du drabbad? Skicka in din webbplats gratis mobilegeddon testning.
 
SEO-experter har myntat den här uppdateringen som Mobilegeddon. Ibland är det också kallat mobilepocalyse, mopocalypse eller mobocalypse.

Om dina webbsidor är inte mobil-vänlig,
kan det finnas en signifikant minskning
av mobil trafik från Google Search
 
Vi är nu ett par veckor in i mobila vänliga uppdateringen, och det har börjat visa effekterna. Det har varit en enorm insats av Google för att öka den mobila vänlighet av webbplatsen. Enligt en inledande undersökning utförd av webbplatsen jätte - MOZ, en vecka efter utbyggnaden, topp drabbade platserna var: amazon.com, m.youtube.com, foodnetwork.com, m.target.com och irs.gov. Likaså British Airways och Barclays såg också många av sina mobila ovänligt sidor förlorar sina led betydligt. "

Poängen för min del är att Drupal 8 är "mobilgeddo-säkrad", även om jag ännu inte förstår hur. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0