Supervaldag

Idag gäller det. Snart öppnar vallokalerna.
 
Jag har fått erbjudande om att vara med vid Miljöpartiets valvaka här i Göteborg. Det hade ju varit toppen. Jag har aldrig varit på en valvaka förr, alltså inte så där inifrån. Jag tackade nej av hälsoskäl.
 
Det grämer mig väldeliga. Känner mig snuvad på nån sorts upplevelsekonfekt.
 
Kommer förmodligen att ta pauser under dagen genom att sitta och skriva lite vid datorn. Så jag kommer nog att följa valresultatets framväxt här från min egen astmapräglade horisont.
--
Kodjo Akolor sade nåt tänkvärt i SVTs valprogram. Röstning är inte bara en rättighet, det borde vara en skyldighet. En skyldighet att tala om för det politiska etablissemanget vart vägarna bör ledas.
--
Utflykt nr 1. Röstning. Apoteket. Coop - post, mat och stylingblommor. Hostning. Nu behövs lunch och vila.
--
Utflykt nr 2. Nordstan. Clas Ohlsson och Åhléns - stylingassessoarer. Massor av köande röstande. Hörde senare att vallokalen skulle hålla öppet extra länge. Alla som tagit kölapp före kl 20 skulle få rösta fram till 21.30.
--
Snofsade upp badrummet till oäkta höjder. Diskade. Packade. Vilade. Alltmedan valreportagen fortskred. Först reportage från olika landsändrar hur folk upplever att rösta. Sen, kl 20 prick, den första valenkäten som gjorts med röstande under dagen. Vingliga besked, dock troligt blockskifte.  Sen kom de första valresultaten, och mer och mer och... Jag blev host-trött och lade mig bortemot kl 22.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0