Som så många gånger förr

Under mitt 64-åriga liv har jag flyttat en och annan gång. Det har väl blivit ett 20-tal gånger totalt sett.

Varje gång dyker en fråga upp, en fråga som jag liksom ställer till mig själv. Jag har kommit till det stadium i flyttprocessen då denna fråga dyker upp.

Så här lyder frågan

- Måste man flytta för att göra hemmet så välstädat och trevligt?

Jag har t ex tömt och demonterat två bokhyllor i sovrummet och trollat bort bråte i hyllorna i vardagsrummet.

Så här ser den ena rensade bokhyllan ut nu.
 
För den som inte känner mig kan jag berätta att jag aldrig någonsin ordnat mina böcker i färgordning och att det alltid är fullt med mög i olika högar där det nu är tomrum.
 
- Tänk att man måste till att flytta för att göra det städat och hemtrevligt! Samma förundran som så många gånger förr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0