Om att må si och så

Det här med måendet är intressant. Nu har jag varit sjuk i över en vecka. Rejält sjuk till och med.
 
Alltså, ja, begreppet är relativt. Egentligen har jag drabbats av en struntsak, inte ens värd att nämnas. Men, ja, jag har varit mest sänglliggande ett tag i flunsa. Fortfarande är jag inte bra, har smärtor då jag ska svälja, ögonen kläggar och hostan rosslar.
 
 
Detta kallas en lättare virusinfektion! Det mest banala kan vara ack så kännbart. Det bästa är att det går att rida ut stormen. Med lite tid så. Det finns tyvärr annat, betydligt värre, som inte känns alls, i alla fall inte till en början. Väldigt lömskt.
 
En vanlig lättare virusinfektion tillhör inte de lömska typerna. Så kära hosta, halsont och ögonklägg – ni är så välkomna i mitt liv. Lite nu och då. Så länge jag slipper de där lömska släktingarna. Jag mår så gärna lite si och så, bara jag slipper lömskheterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0