Nystockholmare - summering av första veckan

En vecka har gått sedan jag kom till Stockholm. Vad har hänt?

Jo, jag har sålt min Göteborgslägenhet och skrivit avtal - i Göteborg. Jag har troligen ett jobb vars introduktion börjar i morgon. Och jag har snävat in sökområdet för bostäder, men ännu inte börjat buda.

Det får väl vara OK, även om jag är frustrerad över att ännu inte vara med i budgivningsleken. Det är banne mig hög tid. 1 december ska min Göteborgslägenhet vara tömd och flyttstädad. Och här sitter jag och sitter.
 
Fast jag sitter inte fast, jag är synnerligen aktiv. Men aktivitet gills inte just nu även om det är en förutsättning, det är bara resultat som räknas.

Karin Boye skrev så klokt
” … Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd.”
I mitt fall är det dock målet som är mödan värd. Vägen är en frustrerande transportsträcka. Befria mig från vägen – nu!

Om ett tag, låt säga några månader, kommer jag nog att ha en annan syn på saken. Då kommer vägen att vara det minnesvärda och resultatet en vardaglig självklarhet. Men så är det alltså inte nu.
 
Vidare har jag en god sak att säga om min i övrigt ganska frustrerande situation. Jag lär mig Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Calle

Välkommen till Stockholm och hoppas att bostadsfrågan löses!

2014-10-09 @ 15:42:22
Postat av: Bente

Om det är vi helt överens. Hoppas verkligen att bostadsfrågan löses.

2014-10-09 @ 16:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0