Nystockholmare 9 - full av nya intryck

Igår började introduktionen på eventuella jobbet och avslutades med middag (Moules, musslor) på Broms (Karlavägen 76) och Gardells föreställning Mitt enda liv på Maximteatern med kompis Calle. Upp tidigt och hem sent. Under lunchpausen tog jag en promenad i närmsta skogen och fick med mig en liten hög trattisar och, lite senare, berättelser om hur otroligt mycket svamp det finns bortöver.

I väntan på föreställning satt jag först på Centralen med en latte och därefter på Broms med ett glas vin och häckade i väntan på sällskap. Jag var full av nya intryck som behövde sorteras. 
 
Det var bra för mig att bara sitta och titta på folk och undra hur det kom sig att jag satt där och tittade på folk.
 
Gardells föreställning var lättsamt djup och kanske inte så storvulen som jag trott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0