Nystockholmare 13 – timing och flyt när hatten landade

Det gick vägen. Lägenheten blev min, men först efter en rafflande budgivning som var klar först på eftermiddagen. Vi hann till och med skriva överlåtelseavtal innan gårdagen var slut. Från och med 14 november är min bostadsadress Kvarnskogsvägen 6, 192 51 Sollentuna. 

My home is where I put my hat. Det innebär att hatten landat här.
Min lägenhet är de två fönstren till vänster om entrén mitt i bilden. Bakom huset ligger en tallskogskulle.
 
Jag har kollat marknaden noga en tid och är rätt säker på att detta är vad jag kan få inom ramen för min penningpungs storlek. Det blev en toppmodern bostad i markplan med både tvättmaskin och diskmaskin. Utan uteplats och bara en 1,5a på 48 m2. Den ligger nära skog och med läge i Stockholm som passar mina behov med bra kommunikationer. Dessutom blir det direktflytt av mina saker från A till B utan mellanliggande magasinering. Jag är både glad och framför allt lättad.

Mitt i all turbulens ringde min arbetsgivare och pratade om fortsättning. Jag fick också värdefull och konkret återkoppling på mitt sätt att vara hittills. Det inger respekt för assistansföretaget.

I Göteborg var jag bara på kvällen och natten innan jag åkte till Stockholm igen. Affärerna skötte jag på resande fot. Jag plockade med mig en vinterkappa som behövdes när jag i höstrugget åkte och skrev överlåtelseavtal i Helenelund. Jag vittjade posten och där låg det nya lånelöftet som jag så passande tog med mig till avtalsskrivningen. På kvällen satt Karin och jag och bubblade över rött vin och gamla fin-ostar som jag också plockat med mig från Göteborg.

När jag packade ner dessa saker hade jag ingen aning om vilken omedelbar nytta de skulle göra. Vilken osedvanlig timing och flyt när hatten landade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0