Maxad helg, hussemor och flytt

Jag vältrar mig i goa sociala aktiviteter och mår renodlat bra av det. Men när jag sätter mig med mig själv en stund vill en viss tomhet infinna sig. Jag tror det är reaktion på senaste tidens intensiva aktivitet och stress över att fixa boende till mig. Jag har ju faktiskt tvivlat på att lyckas. Nu är det över, jag har lyckats och kollar inte längre bostäder på nätet, jag har ingen inbokad visning att hitta till, almanackan är relativt tom.

I helgen träffade jag mina kära BUC-ar i Eskilstuna och vi fortsatte våra samtal om nuvarande liv och arbetsliv och tankar om framtiden. Jag spånade om att bilda eller att förskjuta nuvarande bolags verksamhet mot ett produktionsbolag inom organisation och ledarskap. Fick några uppslag att jobba vidare med. Dessutom vandrade vi runt i Eskilstuna, lagade god mat och provade öl i grannhuset, Eskilstuna Ölkultur, och smuttade, analyserade och fnittrade.

Jag kom på att jag var geografiskt nära Max och Mimmi i Västerås, så söndag eftermiddag besökte jag dem. Förtjusades över deras valp Winky, som vuxit sedan sist och var lika trevlig som tidigare. Jag fick titeln hussemor, himla gulligt. Nu är jag både mormor, farmor och hussemor. Vi inspekterade blivande huset i Gångholmen på väg mot Tidö-Lindö, åt underbar höstvegetarisk lunch-middag och hann också med en tur i svampskogen innan mörkret satte stopp och jag tog tåget hem till Stockholm.

En helt ljuvligt välgörande helg, helt enkelt. Ååå, vad jag är lyckligt lottad.

Men almanackan är bara relativt tom. Jag har ett jobbschema för hösten. Nu börjar också den praktiska planeringen och förverkligandet av min flytt. Så jag har att göra. Jag vet vilka veckor jag ska packa ihop mig (v 45) och packa upp mig (v 47).

Milstolpar i almanackan är
14/11 tillträde av min lägenhet i Kvarnskogen
17/11 går flyttlasset från Göteborg
19/11 landar det i Kvarnskogen. Fråga mig inte var lasset är under tiden däremellan, för det vet jag inte.
1/12 överlämnar jag min göteborgslägenhet i nya goda händer. Därmed är flytten ett faktum.
 
Alltså, helgen var maxad och välgörande, jag är hussemor och flytten börjar konkretiseras. Det går ju bra det här.

Kommentarer
Postat av: Ethel

Så bra livet har ordnat sig för dig. Jag gläds verkligen med dig. Fortfarande undrar jag om det finns en liten möjlighet att få se dig i Göteborg innan du blir Sollentunabo?

2014-10-23 @ 20:20:52
Postat av: Ethel

Så bra livet har ordnat sig för dig. Jag gläds verkligen med dig. Fortfarande undrar jag om det finns en liten möjlighet att få se dig i Göteborg innan du blir Sollentunabo?

2014-10-23 @ 20:20:54
Postat av: Bente

Ethel, gärna. Du har mail om konkreta förslag på tider.

2014-10-24 @ 09:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0