Vad händer? Nu?

Jag måste erkänna att det inte kändes helt bra efter att ha skickat det där mailet till Ola och Anna Rosling på Gapminder. Jante fick fatt på mig, kan man säga. Men mailet var ju redan skickat, så Jante fick härja med mig bäst hen ville. Och det ville hen.

Sedan igår eftermiddag har jag gått som en äggsjuk höna och kollat mail. Väl medveten om att det i bästa fall kan dröja länge innan det kommer någon reaktion. Men se, vid lunchtid idag fanns ett svar på mitt brev från vd Ola Rosling. 
 
Han visade att han tog mitt erbjudande precis så som jag avsåg, alltså som ett seriöst erbjudande och han visade respekt för min ”breda kompetens”. Utan att lova något funderar han på om jag kan medverka i vad de nu håller på med, en serie nya läromedel och klassrumsmoduler som ska utvecklas, utvärderas och spridas worldwide.
 
Nu inställer sig ännu en fråga
- Vad händer? Nu?
 
Och Jante, hen fäktar hej vilt, kan jag rapportera. En riktigt lustiger dans. Men nu har jag hen lite mer på distans och kan le lite överslätande åt hens fäktande.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så modig du är! Jag väntar spänt på fortsättningen! Och du - fortsätt hålla Jante på minst en armslängds avstånd.

2014-03-26 @ 20:54:34
Postat av: Bente

I´ll do the best I can, Ingrid.

2014-03-26 @ 21:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0