Locket på

Jag har haft ytterligare kontakt med Ola Rosling på Gapminder. Igår skickade jag på begäran en drös exempel på mitt grafiska presenterande. Det visade sig att framför allt en folder från 90-talet föll i god jord. Budskapet i den ligger nära vad de tänker sig. Det var en folder till utställare på en mässa, vad de kan tänka på och vad slags material de kan använda. Handfast, jordnära med bilder på folk och massor med pratbubblor.

Idag pratades vi vid i all hast. Ola har fullt upp, bl a med förberedelser inför ett möte med Bill Gates. Dagligen får de en drös inviter om samarbeten kring events från olika aktörer worldwide.

I bruset av intressenter har jag alltså lyckats göra intryck och det finns ett intresse för vad jag kan tillföra. Han vill testa mig för att se vad jag kan tillföra i framtagningen av pedagogiskt material. Det är jag fullkomligt bekväm med, faktiskt. Det är vågat och intuitivt av honom att över huvud taget svara an nu när han har så fullt upp. Och vågat, det är det från min sida också. Eventuellt är det något som klickar oss emellan. Lite av två vildhjärnor i kreativt möte. Samtalet landade i en diffust formulerad utmaning.

I och med denna kontakt kan man säga att vi inlett ett trevande samarbete. Det kan växa på sig eller rinna ut i sanden.

I kontakten med honom har jag fått intryck av ledarskap, organisation, mission och utmaningar. Och jag har fått tillgång till ett gäng filmer som inte är publicerade för allmänheten än.

Det känns inte OK att blogga om dessa intryck. Jag har valt ett fåtal personer att kreera med och det får räcka. Så tyvärr, du som är intresserad av hur det går. Du kommer inte längre att få detaljerad info här på bloggen. Jag lägger locket på av yrkesetiska skäl.
 
Och Jante lyser med sin frånvaro. Nu när jag är strikt professionell, har en verklig människa att prata uppdrag med och dessutom har ett rejält mått av tilltro till att jag har något att komma med, då flyr hen. Är inte det intressant? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0