Konsten att bli refuserad

Mina vedermödor med att fylla hålet, som uppstått efter att det stora uppdraget upphörde, har resulterat i nada.
 
Jag får god träning i konsten att bli refuserad. För det är en konst. Ja, alltså det är en konst att behålla självaktningen och inte förlora tron. Och samtidigt behålla respekten för alla de där parterna som refuserar. Det är inte deras fel, skuld, elakhet. Inte alls. Och det är inte politikernas fel heller. Inte de enskilda refuseringsbesluten.

Jag gör ett hedervärt jobb i träning på konsten att bli refuserad. Däremot går det mig inte obemärkt förbi.

Häromdagen var Ola Salo gäst hos Babben. Där framkom att the Ark spelade i 9 år på småhak innan det sk genombrottet kom. Snacka om att stå kvar, bli trogen det man vill göra utan att omvärlden ger önskad feedback.

Det här avtäcker ett ideal. Det handlar om att bli vid sin läst, tro på sin passion, oavsett vad omvärlden säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0