Från eufori till hysteri

Här sitter jag i godan ro och läser och skriver på Boken om KIM. Bl a hittar jag att organisationsteoretikern Mary Jo Hatch varit gästprofessor på Handels i Göteborg och att hon samarbetat med en Ulla Johansson som fått en professur inom nåt kreativt organisatoriskt med samverkan mellan HDK och GU. Henne skall jag söka upp, tänker jag med viss eufori. Här finns ett intressefält som får mitt hjärta att göra hoppsasteg.

Så ringer telefonen och det är någon där telefonnumret inte syns. Det brukar vara från en offentlig institution. - Tänk om det är nåt kring de jobb jag sökt? Det hinner jag tänka innan jag bryskt blir nedtagen på jorden.

Jag är kallad till en operationsförberedande ögonundersökning i morgon på Mölndals sjukhus kl 7.30. De hade fått en rad återbud, så erbjudandet kom till mig nu. Undersökningen tar 2-3 tim. TRE TIMMAR!!!
 
Jag blev hysterisk en stund. Fy fabian vad jag tycker det är läskigt med ögonpill. Ringde Max för att bli lugnad. Och det gjorde han riktigt bra. Min rädsla är begriplig. Om jag är riktigt orolig, ring en sköterska för att få veta mer exakt vad de ska göra. Pratade också med Tuva som menade att det kommer att gå jättebra och att det inte är konstigt att jag gruvar mig. 

Jag avstår från att ringa, men rådet var gott. Jag ställer mina frågor i morgon bitti istället. Antar att de ska göra något liknande som jag var med om härom nyssens. Bedövningsdroppar, titta än hit, än dit, lampa som lyser så det är som att titta på solen. Pupillvidgande droppar och väntan på att de ska ta. Nytt tittande och nya lampor. Sist var jag alldeles medtagen efter 45 minuters undersökning. Och nu ska de härja i tre timmar. Madre mia.

Nej bort det. Just nu ska jag efter bästa förmåga fortsätta att författa innan jag går till giljotinen i morgon bitti. Hysterin får helt enkelt anstå en stund. I morgon ska dom ska få veta vem dom har att göra med. Ett ynk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0