Snålblåst

Jag har varit i Skåne hos goda vännerna. Länge. Från torsdag till måndag. Kändes som flera veckor.

Vi gjorde utflykter.

Till Skanör-Falsterbo. Det visade sig att jag aldrig varit där. Vad jag kan minnas. Lunchade på Skanörs Gästgiveri efter att ha knatat i snålblåst längst stränderna och förundrats över Måkläppens varierande existens.
 
I Skanörs hamn hade de fällt upp de där armarna vid vilka man förtöjer sin båt. 

Till Lunds innnerstad och till Mejeriet och jazz-brunch. Det spelande bandet hette ungefär Most people do the killing. Det var en ljudkakafoni av guds nåde, men örat vande sig och det blev både fascinernade och roligt mot slutet.

Till Västra hamnen i Malmö och Turning Torso. Då snackar vi snålblåst. Torson tjöt ljudligt i vinddraget.
 
 Den här bilden är inte möjlig att ta, egentligen. Om man inte använder panoramafunktionen. Vilket jag gjorde.
Här är en till.
 
 
Arkitekturen i Västra hamnkvarteren var mycket spännande. Men huga vad det blåste. 
 
Efter ett arbetsmöte måndag förmiddag var det dags att åka hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0