Dröm med tvetydigt budskap

I drömmen bearbetar vi vad vi är med om dagtid, eller hur?

Jag har drömt en knepig dröm i natt, med ingredienser både av tur och framgång och med konstigheter som jag inte greppar. Dessutom försvann drömmen likt gas illa kvickt efter att jag vaknade. Noterade omgående vad jag då kunde minnas när jag vaknade vid 6-tiden. Detta fångade jag.

Jag reste hastigt och lustigt till något, för mig inte särskilt välbekant, europeiskt land tillsammans med några få vänner. Allt gick så fort så jag fick varken pengar och biljett med mig. Lyckades i sista stund få fatt på hotellrum till mig själv.

Mobilen var full av röda markeringar av hälsningar i alla slags sociala medier. Inte det vanliga antalet 1-2-3 hälsningar/kommentarer utan nu var det betydligt fler, både 15 och 49. Som värsta tivolit, det blinkade meddelanden hela tiden. Överallt.

Jag grattades till att ha fått ihop det, fått ihop något, typ en relation, med vem vet jag inte. Fick oxå kritiska kommentarer. Från både bekanta och obekanta.

Men det var också nåt som var besvärande, bl a att inte ha pengar eller biljett. Något krångligt. Smolk i bägaren.
 
En dröm med tvetydigt budskap. Drömmen säger mig, watch up. 
 
Jag frågar mig naturligtvis hur jag har det och med vad jag ska se upp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0