Samarbetet fortsätter

Igår träffade jag för första gången vdn på Gapminder, Ola Rosling. Han är mer vd än jag föreställt mig.

Jag tog med mig Max, sonen, i egenskap av att vara professionell utvecklare av pedagogiska spel ämnade för skolans värld.

Vi träffade även produktansvarige Anna Rosling Rönnlund och lite senare, när Max gått, Hans Rosling en kortis.

Max och jag hade båda ett kreativt tänk med oss som vi presenterade. Dom var extremt snabba i uppfattningen och pratade om uppskalning worldwide.
 
Vi gick båda därifrån med var våra nya utmaningar, som är led i Gapminders nya strategi att nå ut med en faktabaserad världsbild i skolans värld.

Därmed kan man säga att det inledande samarbetet fortsätter och har utvidgats. Men också att jag undrar vad som händer, hur det kommer sig och att det ger sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0