Letar febrilt

Nu i dessa tider då jag har svångremsekonomi har jag också järnkoll på läget. Jag har ett exceldokument där jag gjort min budget och där jag också för in alla expenser, lägger dem i olika kategorier och gör kvartalsvisa uppföljningar hur det går.

Det där går ju finfint. Men jag har gått och tänkt att man skulle ha en liten app där jag kunde föra in siffrorna i mobilen direkt.

Nu har jag letat både länge och väl efter en app. Och det finns massor för oss som vill ha koll på vår privatekonomi. De är antingen gratis eller så kostar de några tior.

Quapital, Tink, Smargbudget, MoneyWiz, Budget, Budgt etc.

Det finns ett men, i sammanhanget. Eller flera, faktiskt.

Dels ska man godkänna kopplingen till bankkonton och bankkort och jag vill inte ha den kopplingen, av säkerhetsskäl. Kännare avråder.

Dels verkar den uppbyggd för ungdomar som ska ha dag-koll på läget. Håller jag budgeten om jag köper de här häftiga glasögonen? Inte de stora dragen, som jag är ute efter.

Har nån tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0