Mjuk och mör, inte tråkigt

På dagarna skriver och skriver jag. Och tänker och tänker. Och skissar och skissar.

Det är Boken om KIM som får denna uppmärksamhet. Och Gapminder med sina lektionsprojekt.

Jag kan gott och väl fylla min tid med detta.

Jag har konstaterat det förut och jag gör det igen. Shit, vad det tar tid att skriva en hel bok, och layouta den och illustrera den. Just nu ser det ut att bli en bok på sisådär 300 sidor. Men vi ska väl se över det också.

Det blir återigen en sån där bok som man läser från två håll. Om metoden från ena hållet och modellen med sin teoretiska och filosofiska förankring från andra hållet. Lite smått och gott i mitten. Tänkisar mellan de olika blocken i boken. Rikt illustrerad.

Är inte detta intellektuellt arbete? Är inte jag intellektuell nu?
Det måste jag vara för hjärnan känns både mjuk och mör.
Jag har inte tråkigt.

Kommentarer
Postat av: bengt

jag rekommenderar en annan infallsrik skribent: Lotta Lundgrens 10 lektioner i matlagning. jag tänkte, som idé till man får ihop olika tankar i samma bok...

2014-04-06 @ 14:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0