Låter mig upplysas

Jag är så himla förtjust i min lilla minihögtalare. Den är super.
 
Jag sitter här och jobbar med mitt intellektuella arbete, som jag skrivit om tidigare. Författar och illustrerar för två olika sammanhang.
 
Och så lyssnar jag via mobilen på program från Sveriges Radio. P1 direkt och dokumentärer, mest. Jag är spränglärd på antiziganism, rasbiologi, homofobi och fobier om allt annat än hetero-relationer, pedofili mm. Vi har verkligen en mörk historia och jag tänker att jag är del i att vidmakthålla mörkret. För inte har jag brytt mig. Här sitter jag i min ensamhet och låter mig upplysas.
 
Åter till minihögtalaren. När det ringer tystnar radion av sig själv. När jag lägger på återkommer programmet.
 
Hur bra får det vara? Himla behändigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0