Sverigeledande?

Jag har varit på en kreerande och familjegrisande turné till Max i Västerås och Tuva-familjen i Solna. Sånt gör mig till en hel och nöjd människa med nya griller i huvudet.

Jag bjöd in mig själv till Max och Mimmi i Västerås för en stunds kreerande kring den utmaning jag fått av Gapminder.
 
Det blev uppenbart för mig att den typ av skeenden som jag förevisade honom är han som klippt och skuren att kreera spel för.
 
Han blir sliten av sociala spel där känslor och relationer styr, men verkar mest bara upplivad och stimulerad av att kreera spel som åskådliggör skeenden som drivs av andra parametrar än de mellanmänskliga. Som barnadödlighet, t ex. Spelar ingen roll vilka relationer vi har, barnadödlighet inträffar oavsett, när hälsovården (mödra- och spädbarnsvård) inte finns på plats.

Konsten att via upplevelser och spel åskådliggöra komplexa skeenden för skolelever är något som Max faktiskt är både expert på och har erfaren av. Jag undrar om han kan räknas bland de sverigeledande på området.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0