Åt det sitter jag och ler

Nu börjar påsken. Ha det riktigt skönt, alla.

Jag har lagt sista handen vid ett anbud som kollegan och jag jobbat med på sistone. För första gången är jag själv inte tilltänkt som genomförande konsult. Jag har också sett över underlaget för samtal med en potentiell samarbetspart / uppdragsgivare / arbetsgivare som jag ska träffa till veckan.
 
Lägenheten är städad, all tvätt är tvättad och disken diskad. Ja, alltså, jag är inte personlighetsförändrad. Jag hann nästan klart. Dammsugaren står kvar i sovrummet och jag hann inte riktigt dammsuga under sängen. Sitter i alla fall färdigduschad och fullkomligt redo att vara leeeedig.

Tänker på en liten sekvens från någon av de tidigare vändorna jag varit på tvillingbesök. Hedda hade krypit upp i min säng och låg och lekte mormor. En mycket liten mormor, men dock. Hon höll ut armarna i en generös gest och log vänligt när Signe kom krypande mot henne. Så la hon armen om Signe.
 
En fullkomligt ovan upplevelse att någon leker att den är jag.
 
Åt det, och mycket mer, sitter jag och ler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0