Ett himla duttande

Det är ett himla duttande med min kropp nuförtiden tycker jag.

I alla de tider har jag fått rådet att ge min hud en kräm av något slag. Fuktande, torkande, stärkande eller gud vet vad. Jag har aldrig någonsin smort in mig med något annat än solskyddande kräm mitt i sommaren, och det får då verkligen räcka. Men så har jag bra hy också. För att inte tala om alla ansiktsprodukter jag borde ha. De heter saker jag nästan inte kan uttala. Concieler, foundation etc.

Hos hårfrissan igår fick jag ännu en välmenande förmaning att jag borde dutta kladd i håret. Det kallas för mousse och/eller spray och gör att jag med ett snabbt handgrepp kan dutta till håret att liksom stå upp lite efter att ha blivit tillplattat av hjälmen under cykelturen. – I din position måste du se till att se lite bra ut också, tyckte hon.

Hos tandläkarn härförleden blev jag uppmanad att intensifiera tandputsningen. Helst varje kväll ska jag, före tandborstningen, borsta mellanrummen mellan tänderna med ett för ändamålet lämplig borste. Och helst gurgla med munvatten. Det här ingår i kapitlet duttande med min kropp.

Jag undersöks för aningens av blödningar från underlivet och därför ska jag stärka slemhinnorna med hormoner. Det sker i tablettform, där jag duttar in tabletten i min slida med en liten pinne.

Nu tycker jag det räcker med duttande. Snart kan jag inte göra nåt annat än att pyssla med olika kroppsdelar. Ett himla duttande är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0