Å ena sidan. Och den andra.

Man undrar hur övervakade vi är, vi som existerar på nätet. Häromdagen hörde jag att Sverige och USA tecknat avtal om elektronisk övervakning i terroristövervakande syfte. Vi kan alltså vara en av de värsta bovarna i överförmynderi.
 
När jag knappade i min dator för att publicera förra bloggen, om inköp av skrivare, ser jag en mängd skrivarannonser i annonsrutan under min text. Det kan inte vara en tillfällighet. Något har känt av att jag omständligt och noggrant undersökt skrivare i en viss pris- och utförandeklass. Och jag tilldelas annonser som svarar mot just detta.
 
Vad jag tycker om det?
 
Det vet jag faktiskt inte. Både ock tror jag. Himla behändigt med annonser på varor som intresserar mig. Då slipper jag sminkreklam, reklam för kläder och skor för unga vuxna, och en himla massa annat som det finna andra målgrupper för än mig. Å ena sidan.
 
Kusligt med övervakningen av mina intressen. Å andra sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0