Ruter mamma

I helgen har jag varit hos tvillingbarnbarnen och gnussat så att jag idag är hemma för vård av mig själv med influensa. Men det var det värt.

Det var regnigt hela tiden så vi höll oss inomhus och tog det bara lugnt. Bl a har jag ägnat mig åt att introducera kortlekens uppbyggnad för Signe.

Det finns röda och svarta kort. Av de röda finns ruter och hjärter. Av de svarta finns klöver och spader. Signe fick träna på att lägga kort i rätt hög, spader för sig, hjärter, ruter och klöver för sig.
 
Det var roligt och hon övervägde noga vilken hög ett kort skulle ligga i. Det blev rätt ca 80% av gångerna. Mest osäker blev hon med korten som hade kläder på sig. Hon ville liksom lägga de klädförsedda korten i en egen hög, oavsett färg.

Bland korten hittade hon ruter mamma. Och så småningom även ruter pappa, och spader pappa osv. För henne spelade det inte någon roll om pappa var knekt eller kung.

Inte illa för att vara en nyss fyllda två-åring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0