Kaxig

Förundras över mig själv dessa dagar. Jag har gått och blivit kaxig och är begåvad med hybris.

Förhåller mig till tillvaron som att den uppkomna arbetssituationen är världens möjlighet för mig. Nu har jag min chans att göra nåt nytt och nåt som är ännu bättre för mig. Kollar både jobb och projekt och är allmänt vaken. Har börjat skriva på min första jobbansökan vilket leder till att jag formulerar erfarenheterna och kompetensen och jag summerar mitt arbetsliv. Det går inte av för hackor, tycker jag.

I helgen var jag hos Ola och Cissi och blev ännu mer peppad i att se möjligheter för mig i arbetslivet.

Det här är inte likt mig. När jag har det magert beställt med uppdrag brukar jag bli liten i självkänslan.

Så är icke fallet nu. Nu är jag kaxig. Får väl se hur länge det håller i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0