Fredsutbrott

Nu kan mina inre krigande krafter lägga ner vapnen. Jag har lyckats med det mesta som jag skulle klara av i helgen. Ett 20-tal nya illustrationer är gjorda och inlagda i originalfilerna (Indesign) Texterna är korrekturlästa en första vända.
 
För mig var det inte korrekturläsningen i sig som stressade utan hanteringen av Indesign. Det enda jag inte klarat av är att göra pdf-er från originalen med rätt storlek. Men jag har en lösning på det. Får skicka USB-minne med originalen i Indesign i stället. Så brottom har vi inte så jag inte hinner med det.

Att digital-DN inte ger mig mitt behövliga korsord är inte längre lika irriterande.

Det börjar helt enkelt bli fred. Internettet på Landeriet funkar, skrivaren funkar - om än bara med kabelanslutning. Scanningen funkar. Indesign funkar. Lite krångel med att göra pdf-er bara. DN krånglar. Men det är väl inte hela världen.
 
Himla skönt med fredsutbrott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0