Händer och fötter

Det här med händer och fötter är intressant. Det har jag lärt av mina barnbarn som jag hälsat på under en semesterturne.
 
Tyra gillar min slirviga hud på händerna. När hon är trött och liksom vilar sig så duger min hand gott att knorpa på. 
 
Handknorpning innebär att Tyra drar huden hit och dit, nyper, leker med mina ytligt ligande blodådror och undersöker ben och brosk i min hand. Läääänge. Det är riktigt mysigt även om det stundtals gör rejält ont. Jag gläder mig åt att ha kroppsliga attraktiva företräden, som jag inte visste att jag hade.
 
Signe och Hedda älskar skor. När jag hälsade på härom dagen inhandlade vi skor till dem. Både foppaliknande blå sandaler och en rejälare höstsko av sportigare modell. 
 
Skorna träs av och på, av och på, av och på i osannolika evigheter. Signe vill helst sova med de fina blå sandalerna på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0