Lite zig zag

Kulmen av höggradig stress är passerad. Jag har lyckats installera Windows 7 OEM-version i min dator.

Igår satte jag mig i ett lugnt tillstånd. Mätt, nöjd, bra arbetsställning, bra ljus.
 
Var sak på sin plats. Ett, två, tre.
 
Å så tog jag ett djupt andetag och öppnade kartong nr 1, Parallels Desktop 8, och stoppade in DVDn i datorn. Med ett karaktäristiskt väsande gick den igång och på skärmen meddelande den vad den höll på med. Jag skulle godkänna och klicka gå vidare med jämna mellanrum. Så gjorde den mig beredd på det jag redan visste, nämligen att jag också skulle installera själva Windows. Jag väntade på instruktioner, som kom, men det var nåt som inte funkade. Den ville ha Windows, men DVD-skivan släppte inte greppet och jag kunde inte stoppa i den nya skivan. Jag visste helt enkelt inte hur jag fick ut den. Till slut klickade jag på Quit Parallell Desktop och mata ut och då kom den ut. Satte i Windows, det karaktäristiska väsandet kom och jag följde några instruktioner och sen tog det stopp. Med svett i pannan lämnade jag ekipaget och bestämde mig att sova på saken.

Nu på morgonen har Max varit ett bra stöd.
 
Vi tog det från början och lugnt och metodiskt lyckades jag installera båda skivorna.

Behöver ny paus innan jag ävlas med att använda grejerna. I Windows-miljö finns inget, i Mac-miljön på Dropbox finns allt. Kan jag möjligen komma åt materialet på Dropbox från Windows. Det är en fråga som jag ska se till att få besvarad. Går det, så är det bingo.

Med viss zig zag väg har jag kommit en bit på väg. Heja heja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0