Marknadsföring på Facebook

Ligger i en annan säng än den vanliga där hemma och envisas med att ha vaknat utan att kunna somna om. Jag har fixat med en faktura, läst, vittjat mail, kollat på Facebook, kommenterat ett blogginlägg här, bloggat om nätetik och marknadsföring på Facebook och nu sitter jag och skriver. Tiden kryper fram så sakteliga.

Vi, min kollega och jag, har resonerat över marknadssatsning inför ny konsultutbildning och frågan om Facebook kom upp. Känner mig vilse i planeten.
 
Min senaste och enda erfarenhet av marknadsföring på Facebook är SKRIV & berätta-dagen. Det hade förvånansvärt snabbt och smidigt genomslag. Folk anmälde sig som "kommer" eller som "kommer kanske". De fattade nog inte riktigt vad de anmälde sig till, men det har vi kunnat klara ut genom personlig kontakt. Man kan säga att vi fick hjälp att skilja agnarna från vetet, de intresserade från de ointresserade, på ett smidigt sätt. Dessutom har någon som anmält sig också värvat en kompis. Alltså, bara positiva erfarenheter så här långt. 
 
Min kollega har aktivt valt att inte finnas på Facebook. All respekt för det. Det innebär att hon i grunden är misstänksam mot marknadsföring på Facebook av enstaka evenemang som vi skulle kunna bjuda in till. 
 
Jag skulle vilja ta del av kloka nyanserade synpunkter utifrån olika perspektiv på reklam i sociala medier. Jag vill få etiken belyst.
 
Var hittar jag det?  Nån som kan tipsa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0