Extended DISC

Två dagar på kurs. Jag går en certifikatsutbildning i Extended DISC, ett reflektionsverktyg om beteenden i olika situationer. Man svarar på frågor om beteenden på nätet. Varje fråga har fyra alternativ och ska besvaras med "passar bäst" och "passar sämst". Ut kommer en bibba papper med profiler och en diamantformad översikt, beskrivningar av min profil etc. 
 
Det var mycket att tugga i sig. Teorin bakom "testet", de olika beteendetypernas karaktäristika (D, I, S och C), hur jag tycker att "testresultatet" passar in på mig (inte klockrent kan jag säga, och då kommer nya funderingar på vad det kan bero på), hur jag ska kunna genomföra det på andra, hur jag ska lägga upp "klienter" på min nätanvändare, hur formuläret kan anpassas till vår grafiska profil och vår logga, hur olika applikationer kan läggas till grundprofilen, hur resultaten kan byggas ut från enskild visualisering, parvis eller gruppvis visualisering av testresultatet, hur betalningsmodellen fungerar och - inte minst - hur DISC är eller inte är kompatibel med vår egen KIM-modell.
 
När vi höll på med den där föränderliga utbyggbarheten (det är väl det som är Extended) fick jag nästan spunk av förtjusning. Vet inte riktigt vad det är, men jag blir hög av utbyggbarhet. KIM är också utbyggbar. Inte för att marknaden har frågat efter det i någon särskild grad, men...
 
Undar om det är arkitekten i mig som kommer loss? Undrar om jag någonsin kommer att KIM-DISCA?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0