Ett fynd

Nu har jobbet börjat, med nån sorts rivstart. Det ena av mina jobb, alltså. Ett bra sätt var att starta med att göra en rapport om vad vi gjorde under våren, var vi står just nu och vad vi står inför om se eller så händer. Det var ett underlag till styrelsen, men funkade bra även för oss i att logga på och känna viss entusiasm inför höstens arbete. Eller frustration. Det beror på vem man pratar med i vår lila grupp.

Min blogg i kombination med Facebook samt min aningen bristfälliga hörsel har gjort att jag gjort ett fynd. Det känns så just nu i alla fall. Tacka vet jag nutidens kommunikationsteknik i kombination med tidens tand!

Jag har ju bloggat om hurusom jag blev med hörapparat och det har jag skyltat med på Facebook. En kompis POG, gammal kursare från arkitekturstudietiden i Lund, som jag rätt nyligen blivit kompis med, har inlett en dialog med mig om just hörapparater.  Han har både en svärmor och en fru som hör sisådär. Vidare har nämnde kompis sommarhus i Åhustrakten, vid skånska östkusten där Sverige tävlar om att vara som allra vackrast. Just som han skrev till mig på Fb om nåt med hörapparater hade en annan kursare, CH, lämnat sommarstugan efter en kväll hos dem i trevlig samvaro. Fick veta att CH också har sommarhus där i närheten och att han är domare.

Jag har inte ägnat CH en tanke på närmare 40 år.
 
Det var ändå nåt som liksom triggade igång mig av den där lilla informationen jag fick. Kanske var det att inte heller han verkar gått snörrätt ut från utbildningen till arkitekt och därefter blivit vid sin läst sen dess. Så jag ansökte om att få bli Fb-kompis med CH, med en undran om han mindes mig. Det gjorde han inte först, men sen så.

Jag minns honom som den där långe trevlige. Men han var ju så mycket yngre än jag. Två år var mycket på den tiden!. Han minns mig som den där tjejen med skinn på näsan och med ett varmt hjärta. 

Nu har vi haft lite kontakt med varandra och översiktligt berättat om våra respektive vingliga vägar ut från den där gemensamma arkitektutbildningen och lite kort om våra familjesituationer. Det har gett mersmak.
 
Känns som om jag gjort ett fynd. Ska bli trevligt att pratas vid mera grundligt om några dagar, då jag åker och hälsar på tvillingfamiljen och passar på att få till en livs levande träff med C. 

Kommentarer
Postat av: Calle

Vilken ynnest att få bli utnämnd till ett fynd!!
CH

2013-08-13 @ 19:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0