Teknikstress pågår

Jag är som uppslukad av teknikstress. 
 
Ola hjälpte mig med att kunna maila. Det var ett Applefel som såna som jag drabbades av då jag har Telia som inkommande server och Inguza som utgående. Nu använder jag Outlook istället. Det gjorde jag förr också, men jag har glömt hur det var. Nu ävlas jag med synkroniseringar och mappar och mail som bara försvinner så-jag-blir-vansinnig. Pulsen upp.
 
Vidare har jag gjort ett gediget undersökningsarbete kring vad slags mobilabonnemang jag ska ha. Ännu noggrannare än det jag gjorde för en tid sedan. Jag har faktiskt sammanställt statistik över de senaste två årens förbrukning av antal samtal, antal minuter, antal SMS och MMS och surfmängd. Nu vet jag min profil. Samtals- och SMS-mängd ligger rätt konstant medan surfmängden  på mobilen har gått ner drastiskt. Jag surfar nu för 1/3 jämfört med för två år sedan. Det måste bero på att jag numera har fasta bredband både hemma och på jobbet. För jag tror min själ att jag surfar mer än någonsin, men det syns inte på mobiltrafiken. Det här ger mig en relativ trygghet. Jag vet vad jag behöver. Har naturligtvis sammanställt vad leverantörerna erbjuder. Comviq var faktiskt billigast.
 
Men. Jag valde att prova deras kundsupport. Fanns inget telnummer men jag kunde maila mina frågor. Så det gjorde jag samtidigt som jag skrev att jag övervägde att bli kund och att jag hade behov av att PRATA med någon. Kom ett svar med en gång att de mottagit mailet och återkommer med svar inom 48 timmar. Sen gick timmarna. Till slut kom ett svar som sa att jag skulle gå in på deras hemsida och hitta svaren där. Ante mig. Dom går bort. Nej, jag vill ha en leverantör som har mänsklig support.
 
Så har jag mitt kära Spotify-premium-ärende. Där händer ingenting, just nu. Telia hänvisar till Spotify och Spoty har hänvisat till sin hemsida, som inte hjälpte mig och nu för jag en sporadisk kommunikation med någon på engelska som tror att jag vill ändra mailadress. Jag har sedan snart ett år ett Spotify Premium abonnemang som jag inte kommer åt att använda och ingen hjälper mig. Helt horribelt.
 
Igår besökte jag Teliabutiken för att teckna nytt abonnemang Telia Flex Mellan (kom fram till att dom sammantaget är billigast och bäst för såna som mig). Jag var lite för het på gröten. Inte förrän om en knapp månad kan jag teckna detta nya abonnemang och då kanske det finns käcka jul-erbjudanden, så jag får snällt vänta. I februari har jag ett nytt abonnemang och en ny iPhone 5 som jag ska fylla med innehåll och ...
 
Det är med andra ord ingen ände på teknikstressen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0