Tåckehänna sydländskt temperament

Jag har varit vääääääldigt duktig idag.

När jag kommer med såna omdömen om mig brukar det handla om sånt som är baggis för andra och svårt för mig. Så är det nu också. Jag tog mig för att fixa med lite företagsadminsitration. Sånt där som inte varit direkt bråttom, men som ändå ska göras. Körde fast på en gång. Jag skulle fixa en ny dropbox-grupp med bara oss ägare i och så skulle jag ta bort en grupp med fyra deltagare i och så skulle jag föra över innehållet från den ena till den andra. Dölätt för den som kan. Ja, ta bort den större gruppen, det var inga problem. Jag var inte ”ägare” utan bad helt sonika ”ägaren” att fixa det. Det gjorde han bums. Men att få till den nya gruppen med bara oss två och att vi såg samma dokument, det var ett äventyr. Jag fick sova på saken och svettas nu på förmiddagen. Det krånglade för jag är två användare, en som Bente i Perspektiv och en som Bente i KIM. Och att samla mig på ett och samma ställe i min dator, det var där jag gick bet. Tills jag plötsligt lyckades. Fråga mig inte hur jag gjorde.

Glad i hågen över framgången tog jag tag i andra surdegar. Lite pyssel med hemsidan, sånt där om ingen märker. T ex rensa bort hundratals ansökare om login. Alltså såna som bara inte ska ha login. Jag har ett icke fungerande Spotify Premium, och jag har Spotify i både dator, mobil och iPad och detta bör synkas och fås att fungera. Det är hög tid. 

Vidare har jag en del abonnemang som behöver ses över och behöver ta ställning för framtiden. Ringde Max, som tyckte jag skulle gå med alltihop till Teliabutiken och få råd. Jag hade ju den där djävlar-anamma-energin i mig så det var nog klokt att smida… Sagt och gjort. Jag tog med mig mina apparater och cyklade iväg i ösregn och ställde mig snällt i kö.

Nu vet jag på ett ungefär vad jag ska ha och det kan jag beställa om några dagar då det är tre månader innan det befintliga abonnemanget går ut. Jag får lite mer för lite mindre pengar och en ny iPhone 5 på köpet. Dessutom har jag ett abonnemang som jag inte använt på 12 år minst, ett mobilt bredband på någe vis. Telia Internet duocom INT 1691017 heter det. Han, säljaren, hade inte sett nåt dylikt förut. Det är ett stenåldersfynd. Och jag betalar för det!

Det får mig att bli storirriterad. Jag går nämligen snällt och ber om översyn på mina abonnemang med jämna mellanrum och förväntar mig att de ska ge mig goda lösningar och rensningar. Nu blir det väl nåt i den stilen, men jag kan inte påstå att det var säljaren som tog det initiativet.

Ja, så var väl allt gott och väl. Men synkningen av Spotify klarade han inte. Det är nåt som inte funkar, så nu har jag fått telnummer till support. Den som följt mig en tid vet hur jag har det med support. Önska mig lycka till, helt enkelt. Och be en stilla bön att jag kommer ut i andra änden med förståndet i behåll.

Till dess får jag efter bästa förmåga berömma mig själv för dagens värv. Himmel va bra jag är! Och så noterar jag hur hetlevrad jag är när jag har med tåckehänna internett att göra. Rent sydländskt temperament har jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0