Pulsens berg- och dalbana

Nu är jag där igen. Jag pratar med Telia supporten och mitt hjärta bultar på högvarv.
 
Redan vid uppringningen börjas det med att jag sitter i kö med plats nummer över tretti. Sen höjs pulsen för då säger en maskin att jag ska ange mitt ärende och ja, jag har tre ärenden och jag är inte så bra på att förklara för en maskin vad jag vill. Dunk dunk dunk. Maskinen tolkar mig och ja, tolkningen får duga. Huvudsaken jag får prata med en människa, tänker jag.
 
För hummelmummel Andersson (jag hör ju dåligt också) förklarar jag redigt mina ärenden:
1 Spotify premium funkar inte - vill att det ska funka synkat i dator, padda och mobil.
2 Säg upp det urgamla internettet Telia Internet duocom INT1691017
3 Hur gör jag för att flytta både appar och info från Iphone 4 till min nya (kommer snart) iPhone 5?
 
Om iPhone 5 ska jag prata med iPhonesupporten.
Om Spotify, vilket telefonnummer har du? Jag säger det. - Vi kan inte se något Spotify Premium kopplat till det numret. Så följer en förvirrad parlaver och jag får veta att jag har ett Premiumkonto, fast det är kopplat till fasta kundtjänsten. Först fattar jag ingenting. Premium är väl Premium, tycker jag. Sen får jag veta att jag ska prata med Fasta kundtjänsten och ...
 
- Jag har mitt tredje ärende också.
 
Men hon är inte kvar. Jag har hamnat i ännu en kö. Pulsen upp lite till.
 
Till slut svarar mummel mummel Sibel.
Hon är bra på att förklara för mig hur jag för över både appar och all lagrad data från min befintliga iPhone till den nya. Det gör jag via ITunes och jag har skrivit ner hur jag gör och framför allt begrep jag vad hon sa. Pulsen gick ner en aning. Hon förklarar att jag har ett Spotify Premium och att jag ska få prata med fasta kundtjänsten.
 
Ny kö. En klämkäck Fredrik nånting undrar vad han kan hjälpa till med. Han bombarderar mig med frågor om mitt abbonnemang, om jag graderat upp, loggat in och... Egentligen kan inte jag sånt här, men vi kan göra ett försök, säger han också. Jag är på vanliga kundtjänsten bara.
- Vänta nu lite. Jag har Spotify uppe i min dator och få se, vad undrar du nu över?
 
Kommer en ny hagelskur av frågor. Jag blir blockorad, men ger mig inte. Han guidar mig runt och vi ser att jag inte har Premium aktiverat trots att jag många gånger försökt göra det. Då är han snabb på att säga att det här inte är en Teliafråga. Det är en Spotify-fråga. Gå in på deras hemsida och skicka ett mailfråga om varför jag inte lyckats aktivera Premium. Pulsen upp. Det är såna här gånger jag känner mig övergiven. 
 
Men innan vi skiljs åt hjälper han mig att säga upp det där urgamla internettet. Fast han egentligen inte kan fixa sånt heller.
 
Ensammast i världen går jag in på Sotifys hemsida och först hittar jag inte nån mailadress, och sen hittar jag ingen mailadress och sen... nä, de verkar inte ha nån mail. Vilket jag påförhand hade på känn. Pulsen upp. När jag gett upp, så hittar jag den. Nu har jag skickat ett mail med min fråga.
 
Få se nu, hur ligger jag till med mina ärenden. 
1) inte fixad, men ett mail har gått i väg.
2) fixat
3) fixat, dvs jag vet hur jag ska göra den dagen det är aktuellt.
 
Inte så illa trots allt. Pulsen ner. Lunchdags. - Men sa det inte pling i mailboxen. Jo. Jag har fått ett svar från Spotify. 
 

Hallå där, 

Tack så mycket för ditt email. 

 

Om du har några frågor angående Spotify så borde du först ta en titt på vårt forum: http://community.spotify.com/ för support från andra användare. Detta är också ett ypperligt ställe att läsa om uppdateringar i företaget som kan påverka ditt Spotify och du kan också lämna dina egna idéer och feedback. 

 

Sedan har vi också en sektion på hemsidan med de vanligaste frågorna som vi får in och svar på dessa: http://www.spotify.com/help/overview/. Här kan du också hitta guider om hur du kan använda olika funktioner i Spotify.  

 

ar på dina frågor genom dessa kanaler. Kom också ihåg att vi håller dig uppdaterad om aktuella problem på Twitter: https://twitter.com/#!/spotifystatus @Spotifystatus

 

Vänliga hälsningar, 

Spotify Kundtjänst

ref:_00DD0pxIW._500D0Kqw0K:ref

 
 Pulsen upp igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0