Min ljuvliga sjal III

Fortsatt rapportering om den spännande tillblivelsen av min ljuvliga sjal.

Detta har hänt
Jag besökte Kofoten och son Max i helgen.
Träffade hantverksnörden Linnea och beställde en gråmelerad sjal av henne.
Handgjord från ax till limpa = från ull till sjal. Ullen är en blandning av alpacka-baby-ull och angora.
Garnet kardades.
Garnet spanns.
Det finns fler än jag som är intresserade av tillblivelsen av sjalen. Intressenter är också två kattungar vid namn Smilla och Hassel…
 
 

Garnet nystades upp på nystvinda.
 

Nu finns också bevis för att garnet lindades till en doftande härva i väntan på tvätt.
 

Och att Smilla gått till handgripligheter mot det doftande bytet.
 
Hur ska det gå?
Vi undrar med bävan hur det ska gå ...
Jag återkommer med rapporter om den spännande tillblivelsen av min ljuvliga sjal.
Om den nu klarar av att bli till i denna gastkramande intressekonflikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0