Min ljuvliga sjal II

Jag får rapporter om min sjal i vardande. I bloggen Kofoten, längst ner, börjar skildringen.
 
Linnea Öhman heter hon som gör den. Hon kardar, spinner, designar och stickar. Se här hur den blir till. Jag återkommer med rapporter allteftersom. Det är mitt sätt att njuta av att få en ljuvlig sjal, speciellt tillverkad med speciella råvaror speciellt till mig.
 
 
Garnet är en blandning av alpackababy och angora. Här är det kardat och lille Hassel är en färgreferens eller, som han nog själv vill kalla sig, hjälpreda. Han har aldrig kardat förr.
 
 
Garnet spinns...
 
 
... och nystas upp på nystvinda.
 
Vill de se mer av Linneas alster kan du kolla på hennes blogg viffla.blogspot.com och vill du få kontakt med henne är det bara att ringa 073 726 91 66. Linnea Öhman var namnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0