Inte anställningsbar

En del av min tid ägnar jag åt att skriva anbud. Jag har ju berättat att jag inte har en aning om vad jag ska fylla våren med, när nuvarande projekt avvecklas. Känslan är att det är tomt som i öknen.
 
Om några av dessa anbud blir till uppdrag, då är det översvämning. Då gäller det att se till att inte drunkna. Det kan alltså bli öken eller översvämning. Det där som är lagom, det är en ytterst smal tråd som inte ens går att se. Eller som en lina ytterst svår att balansera på. Det är nog helt enkelt så att lagom finns inte.
 
Ska fan planera utifrån dessa ytterligheter. Och, ja, det är min verklighet. Har liksom inget val, alldenstund jag är min egen. Och anställd, det är inte aktuellt. Det är länge sen jag var anställningsbar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0