Det var bättre förr III

Jag har en tid gått och ruvat på den här bloggen. Nu är det morgon hos Karlstadsfamiljen och jag får skrivlust just nu.

Tänk, det var en tid, ungefär då jag växte upp och var ung vuxen. Det var tider det.

Det var då det var helt OK att röka överallt, hemma, på restaurang och fik, på jobbet, i bil och på flyg. Det var liksom inte ens farligt. Snarare var det hälsosamt att ta ett lugnande pip-stopp. Det var på den tiden då man var extremist om man inte tillät rökning i hemmet.  

Det var på den tiden då det var ofarligt att köra bil. Säkerhetsbälte, nä det är för besvärligt att använda. Cykelhjälm kände vi inte till över huvud taget. 
 
Ishockey spelades med frivillig användning av hjälm. De tuffa grabbarna var utan.

Maten, den var till för att ätas. I vilka proportioner och vilket innehåll som helst. Sallad, nej tack, sa många.
 
När jag växte upp och var ung vuxen, ja till och med förälder, fanns inte Höstblåsor. I vart fall inte i mitt medvetande. Det är idag en vanlig ofarlig virusinfektion som framför allt drabbar barn.  Mitt barnbarn i Karlstad har höstblåsor och det ser inte bättre ut än att den även drabbat modern. 
 
Nä, det var bättre förr. Då höstblåsor inte fanns. Det var en lycklig tid då allt var säkert och tryggt och ofarligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0