Eichbiöuo

Oj oj oj. Nu är jag där igen. I teknikstressens högborg.

Jag gick till Teliabutiken för att fixa mitt nya abonnemang. Jo då. Nu var det nästan folktomt när jag kom bortemot halv-7-tiden på kvällen.
 
Jag fick all tänkbar hjälp. Stundtals av två personer. Alexis heter norrlänningen till vänster. Han är från Hudik och jag från Härnösand. Så här långt "hemifrån" så är det nästgårds. Mycket lyhörd och hjälpsam. Det är såna som han som gör att jag vill vara Telia köptrogen.

Jag har tecknat nytt abonnemang, Telia flex mellan, och jag har fått mig en ny iPhone 5. Vidare sålde Alexis från Hudiksvall på mig en högtalare som är kompatibel med bredbandet och routern, så med några appar Zappa och Zonos ska jag kunna zappa mellan tv-programmen från mobilen och lyssna på vilket radioprogram jag vill, när jag vill. Nu har jag båda apparna i den nya mobilen, som blir min nya expanderade fjärrkontroll. Vilka möjligheter!

Dessutom tecknade jag ett nytt Spotify premium och han aktiverade det. Idel hjälpvillighet.

Julerbjudande. 3 gratismånader. Gratis Spotify Premium i ett år. HBO i 6 månader utan uppsägningstid. Dessutom fick jag en pott att handla för så nu har jag både en extra skyddsfilm på mobilens ansikte och ett skyddande hölje utanpå.
 
Jag frågade vad som hade störst imp-faktor på mina ungdomar och föreslog själv Håbeo (HBO). Men det var inte så märkvärdigt och framför allt skulle jag uttala bokstäverna på engelska. Eichbiöuo. Om jag fattade det rätt så är det ett ställe där jag kan kolla på film och tv-serier. Mest amerikanska, men det finns svenskt material också. Nej, värstingfaktorn var nog telefonen i sig, iPhone 5-an och kanske högtalaren med Zonos och Zappa. På mig impar HBO mest.

Lite oroande var det att höra att den nya iPhonen aktiveras redan om någon timme. Jag kommer att märka det genom att det då står Telia uppe i vänstra hörnet. Då är den så att säga i trafik. Då avvecklar min gamla trotjänare sig själv. Den med alla appar, kontakter, kalendrar, komihåglistor och gud vet vad jag har där, mycket är det i alla fall.
 
Oron hade sin realistiska grund. Nu funkar det ena men inte det andra. Den gamla har lagt av men den nya har inte trätt i tjänst. Jag är alltså helt utan telefon just nu. Men jag har i alla fall lyckats tanka över alla appar till nya mobilen. Och förhoppningsvis också adresslista och kalender.
 
Och jag som skulle gratta Ola idag. Stora pojken fyller 35. Tänk va. 
- Grattis Ola. Å vet du. Jag har Eichbiöuo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0