Vad blir det här?

Efter ett antal inlägg om mitt arbete med att lära känna Göteborg, börjar eftertänksamhetens kranka blekhet att överfalla mig alltmer.

- Vad är det för värde med detta?

- Finns något läsvärt för andra?

- Mycket tveksamt.

- Mest bara tröstlöst, tänker jag. Kan vara enskilda personliga glimtar som är intresanta.

- Eventuellt blir det bättre när jag börjar intervjua folk.

- Själv tycker jag att avsnittet om Lille Gunnar är väl så intressant som avsnittet om Sahlgrenska. Ett namn på en ettårig person på en gravsten blir intressantare än en värdig  och potent representant för Sjukvårdssverige.

 

Jag verkar dessutom ha gett upp om att dela in mina betraktelser enligt stadsdelsindelningen. Det funkar liksom inte. För den skull är det inget som hindrar att jag verkligen tar mig till alla stadsdelar.


Kommentarer
Postat av: Ulla

Jag tycker det är roligt att läsa om dina intryck, jämför med mina egna (inre)bilder av stan. Blir väldigt intressant när nu stan sakta växer fram i din blogg. Heja på!

2012-06-17 @ 00:55:28
Postat av: Kristina Ramquist

Jag tycker det är mycket roligt och inspirerande att läsa din blogg. Det som gör den intressantare än de flesta bloggar är att man får dela din tankevärd. Det berör och väcker egna tankar och reflektioner. Och Göteborg är för mig en obekant stad (förutom att jag råkar vara född där) så det är jättespännande att lära känna den genom dina ögon! Jag fortsätter följa din värld och känner mig sugen på att så småningom ta tåget för att hälsa på dig! Kan det möjligen passa? Kram Kristina

2012-06-17 @ 13:43:19
Postat av: Bente

Va glad jag blir för bådas uppmuntrande ord.



Kristina - du är utomordentligt välkommen.

2012-06-17 @ 16:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0