Inte top 5

Det är Sveriges nationaldag, Maxens födelsedag (yngste sonen) och en allmänt hyfsad ledigdag med kylslagen sol.

Jag cyklade till Valhallabadet för att få mig ett skonsamt träningspass. Men tji, det var stängt. Geocachade istället. Fascineras av de upptäkter jag gör som jag annars inte skulle ha gjort. Inte hade jag inom överskådlig tid kommit till en skate-board-park nära, men helt undanskymd från, Scandinavium.

 

Det kryllade av våghalsiga barn och vuxna.

 

Inte hade jag heller upptäkt området kring Remfabriken i Gårda, med underbara innegårdar som verkar höra till Volvo.

 

Nu har jag just lullat hem från nationaldagsfirande i bostadsrättsföreningens regi.

 

Fördrink, matjessill med de traditionella tillbehören, öl, vin, snaps, sånghäfte, jordgubbsdessert, eftersnack...

 

Jag gjorde mig synlig genom att leda kaffesången, en kanon som är tacksam i glada vänners lag. Nu har jag nog blivit hon med kaffe-sången. Inte illa som ytlig identitet.

 

Dessutom har jag tagit mod till mig och bjudit upp mitt första intervjuoffer till Go:Bit-projektet. Vi ska träffas i början av juli, tidigast. Om henne, ja för det är en hona jag frågat, återkommer jag senare. Hon svarade i alla fall ja, med en gång. Uppmuntrande! Jag berättade lite om projektet och om mitt skrivande, dvs bloggande och hörde mig säga att jag inte skriver om topp 5-teman som ger många läsare. Jag skriver inte om

  1. Mode, mat och heminredning
  2. Våld och kriminalitet
  3. Kändisskvaller
  4. Sex
  5. Fotboll

 

Då infaller frågan

- Vad skriver jag om då?

 

Det är en bra fråga. Mitt enda svar är

- Jag skriver om sånt som hoppar in i och tuggas av min hjärna.

- Och hur allmänintressant är det, på en skala?

- Ja, inte särskilt, om man tänker på det fåtal läsare jag har. Men jag fick i alla fall några med- eller igen-kännande kommentarer på min senaste blogg, den om utanförskap med rubriken Viktiga lärdomar.

 

Nåväl, på frågan om varför jag skriver, har jag inget vettigt svar. Men inte är det att få tusentals läsare. Jag bloggar för att det roar mig, helt enklet. Eller ger mig nåt, svårt att konkretisera vad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0