Midsommar i Karlstad

Jag har varit hos de mina i Karlstad och midsommarfirande hos dem.
 
Den här tårtan blev fotad som om den vore värsta kungligheten. Det var den i och för sig värd, för den var hemlagad av Cissi och verkligen mycket god.
 
Jag gossat med barnbarnet Tyra över midsommar. Lärt känna henne lite mer. Hon är och blir nog en dam med integritet, socialt inriktad och med stor nyfikenhet på livet. Det värmer i både hjärta och mage att tänka på henne, nu när jag kommit tillbaka till Göteborg igen.
 
Tyra fick en present av mig.
 
En floppe-tält-säng. Eventuellt är den till belåtenhet, även om familjen som sådan inte är särskilt camping-trakterade.
 
Konstruktionen är fiffig. Man frigör en rem och flopp, så är tältsängen på plats. Vid tilfälle ska jag lägga ut en filmsnutt på miraklet. Tvillingarna har också fått var sina floppsängar. Det är för övrigt tvillingföräldrarna som tipsade om floppsängarnas existens. Tillverkas i Holland och vi har importerat dem därifrån.


Vi hälsade på mina kompisar på Hammarö och dit tog vi bilen. Just nu undrar jag hur föräldrarna ska transformera Tyras kraftfulla ovilja mot att åka bil till något som åtminstone är OK en stund. Jag förundras över att en liten dam på snart 4 månader praktiskt taget inte sover på dagen. Hon tar några power-naps vid bröstet, det är allt. Att slumra till i en bil är bara att glömma.
 

Det var också mysigt att träffa Ingrid och Anders en stund. Vi har känt varandra sedan Lundatiden, ätit matlag tillsammans och följt varandra lite perifert, men ändå kontinuerligt, genom åren. Barnen föddes, föräldrarna döddes och en och annan sjukdom har gett oss ärr i livet. Så som det är när man levt dryga 60 år. Overkligt att tänka på att vi känt varandra bortemot 40.

Jag fick av Ingrid återkoppling på mitt bloggande. Hon sätter värde på att hon får följa mina tankar, min tankevärld. Det känns bara bra, eftersom det är just det som är stimulerande att formulera mig kring. Tummen upp för det sammanträffandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0