Igång

En personlig seger på det internet-tekniska området vill jag lyfta fram, främst för mig själv. Nu är jag igång med paddan. Alltså någorlunda igång.

 

Tack vare skriverierna här på bloggen fick jag en synpunkt på det där med att dubbelanvända SIM-kort för mobilt modem och iPad. Det är pilligt. Det fick mig att tänka om, för sånt ska jag inte hålla på med. Nej hugaligen.

- Men, visst borde jag kunna använda internetdelning?

 

Jag har varit en vända i Sundsvall (jobb) och Stockholm (övernattningar och tvilling-gnussning). Leo har hjälpt mig med diverse inställningar, synkning av Bente-paddan och Bente-fånen (ja, jag har döpt mina apparater, de blir mer personliga så. Datorn heter McZebra) Han trodde att det kanske skulle vara möjligt med internetdelning. På hemresan igår eftermiddag kunde jag själv, på tåget, fixa med internetdelningen och det funkade. Det funkar i och för sig lite långsamt, men, vadå? Det går väl att stå ut med.

- Jag gjorde det alldeles själv. Hurra hurra, va jag e bra. (För er som inte läser min blogg kontinuerligt, vill jag bara förklara att det behövs ett stort mått av självstärkande tankar om mig, för att uppväga ... ja, du kanske kan gissa själv.)

 

Återstår att kolla upp att det inte kommer nån hisnande räkning från Telia på kuppen. Sen ksa jag få mailfunktionen att funka, därtill behöver jag nog datasonens support. Och alla trevliga appar ska på plats. (Har kommit en bra bit på väg, där.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0