Go:Bit 0

En liten introduktion till mitt bloggprojekt som hälsocoacherna Tuva och Leo introducerat och som jag tänt till på och gör till min egen grej.

 

Jag ska skildra Göteborg i 10 kapitel där varje del motsvarar en stadsdel. Det här gör jag av vitt skilda skäl, bland annat för att

  • Lära känna Göteborg
  • Komma ut i friska luften, främst med cykel
  • Bli fysiskt starkare
  • Lära känna folk
  • Lära mig illustrera i nåt ritprogram
  • Samla mina intryck och ge uttryck för den på en blogg så andra kan ta del

 

Jag blir nån sorts journalist med skrivklåda eller illustratör med ritklåda eller, som nån sa i TV-soffan i morse, är man kreativ så behöver kreativiteten få utlopp i en form som passar en själv. Min form är alltså bloggens.

 

Principen jag tänker utgå ifrån är den som fått namnet Gräv-där-du-står eller Hologram-principen. Jag ska inte lära så mycket av hämta info på nätet. Nej ut med mig och upplev med alla sinnen och återge mina intryck.

 

Redan nu fuskar jag lite. Här är en översikt jag saxat från nätet. Det är en rejäl munsbit jag tagit mig an. Var och en av stadsdelarna är til folkmängden större än Härnösand, som jag närmast kommer ifrån:

 

Göteborg är från och med 1 januari 2011 indelat i 10 stadsdelar. Varje stadsdel är indelad i flera mindre områden, så kallade primärområden.

Här nedan kan du se de olika stadsdelarna samt vilka primärområden som ingår i respektive stadsdel. Det finns 94 primärområden i Göteborg.



Kommentarer
Postat av: I.

Vilket projekt du tar dig an! Jag ser fram emot att läsa dina stadsdelsbeskrivningar. Kram och lycka till!

2012-06-11 @ 22:31:26
Postat av: Bente

Hej I

Ja, det blir allt tydligare att det är ett rejält projekt jag tagit mig an. Det är en utmaning att inte göra det för stort.

För övrigt - kommer till K över midsommar. Vet inte vilka planer som O&C har och inte era heller. KANSKE kan vi träffas en stund???

2012-06-12 @ 09:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0