Glädjetår

Undersökningen – ja, det såg bara fint ut. Ska kollas en gång per år i totalt 15 år. Tio år kvar, alltså. Att ha klarat sig i 5 år ger mig en utomordentligt god prognos, fick jag veta. Å så fick jag veta att den amerikanska befolkningen behöver längre behandling av tuberkulosbakterier än den skandinaviska, för vi har naturligt utsatts för större dos av tuberkulosbakterier. Den avbrutna behandling jag fått för fem år sedan är tillräcklig enligt hans sätt att se på saken. – Jaha. Där ser man. Väldigt trevliga besked.

Messade en rapport till dotter Tuva. Hon svarade med att skicka en liten film på Hedda som står på alla fyra och tar sina första kryptag medan hon frustar och tjuter av förtjusning. Himla gulligt. Det blev en liten tår av glädje där. Av både ena och andra anledningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0