Fotboll Stampen

Efter cykelturen satten jag mig en lång stund i vår egen trädgård, som bara är jättefin. Provade att rita av den här utsikten i min nya iPad. Har inte lärt mig att föra över en ritad bild till datorn.

 

 

 

Igår kväll mötte Sverige England i en avgörande EM-match.

 

När jag kom hem från min cykeltur mötte den här lappen mig vid hissen. Trevligt.

 

Jag anslöt till gänget i Albert Hall, vår gemensamhetslokal, bjöds på god vickning till självkostnadspris och satt med kunniga fotbollsfans och en och annan överförfriskad dam. Under 5 minuter ledde vi med 2-1 och jublet visste inga gränser.

 

Vi öppnade dörren mot Ullevi och släppte in ljudbruset. Där satt en större folkmassa och tittade på TV tillsammans. För det hade de betalat 150 kr per person. Sveriges största TV-skärm, visserligen, men i alla fall. När så England gjorde mål hördes åter ljudbrus från Ullevi. Av annorlunda tonart.

 

En minnesvärd upplevelse, faktiskt, en Go:Bit. Jag intar en snarast sociologisk hållning, för att få den ointressanta fotbollen att bli riktigt intressant. Det lyckades.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0