Tidiga rumsupplevelser

Jag har blivit mer och mer övertygad om vikten av att ge barn rumsliga upplevelser. Tidigt.



När Tyra ammade här på restaurang Trädgård och tittade upp från bröstet såg hon det här. Jag tyckte mig tydligt urskilja att hennes kroppsspråk sa
– Wow, va häftigt.

När vi var med tvillingarna på Skansen tyckte jag att deras kroppsspråk sa ungefär samma när vi var inne i en av gårdarna där det var mörkt, sprakande eld och snedtak.

Jag ser som min självpåtagna uppgift att ge barnbarnen härliga rumsupplevelser, vilket enligt min mening är en underskattad skolning av små barn. Mina barnbarn ska inte bli svältfödda på rumsupplevelser och kulturevenemang, det lovar jag. Senare ska jag ge dem kulturupplevelser som heter duga. Jag ivrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0