Plockepin

Strax efter kl 18 kom killen med min bäddsoffa. 5 kolli varav några både tunga och otympliga. Det var skönt att få hjälp med att få dem in i lägenheten.
 
Väl där så tog jag mig an paket för paket och lagrade wellpappkartongerna längsmed ena väggen. Räppel räppel.
 
Sen stirrade jag på det där underredet som liksom är själva bäddmekanismen. Kollade monteringsanvisningarna på nätet och kliade mig i huvudet. Mitt nyss vunna självförtroende i at kunna montera IKEA-möbler rann ur mig. Tyngden gjorde sitt till. Precision kring skruvande i kombination med tyngd är inte min grej.
 
Jag ringde Max, som sagt att han kanske kommer på besök, och "beordrade" honom att komma. Nu har jag mest bara ett otympligt plockepin. Senare ikväll har jag en monterad bäddsoffa. 
 
Före
 
Efter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0